Etické sportování

Nákupní košík

0 ks za 0 Kč

VeganSport.cz > Vege zdroje > Knihy > Průvodce (začínajícího) vegetariána

Průvodce (začínajícího) vegetariána

Datum publikování: 10.4.2014
Autorky: Brenda Melisová a Vanda Melinová
Cena: 399,- Kč
Počet stran: 444
Průvodce (začínajícího) vegetariána

Anotace

Průvodce (začínajícího) vegetariána nabízí zdravou a ekologickou variantu ke standardní stravě. Jedná se o praktický návod, o který se můžete opřít při výběru potravin a plánování stravy, která přispívá k optimálnímu zdraví.
V tomto aktualizovaném vydání najdete nejnovější poznatky a informace o bílkovinách, vápníku, železe, nebezpečných tucích, vitamínech (včetně informací o vitamínu B12), zdravých fytochemikáliích, a naučíte se jak přijímat dostatek živin z vyvážené vegetariánské stravy.
Dozvíte se více o zelenině a ovoci, obilovinách, luštěninách, semenech a ořeších. Při sestavování a plánování stravy vám bude pomáhat vegetariánská pyramida. Některá období v životě člověka (těhotenství, kojení, seniorský věk nebo péče o malé děti či dospívající) vyžadují více pozornosti a kladou větší důraz na zdravou stravu a dostatečný příjem živin. Tato kniha přináší informace, které potřebujete, abyste zvládli uspokojit vysoké nároky na výživu.
Naučíte se, jak je možné úspěšně zhubnout a udržet si zdravou tělesnou hmotnost. "Vegetariánská diplomacie" vám zvýší sebedůvěru a vy tak zvládnete každou situaci, kde bude jídlo středem dění.
Vyzkoušejte 50 nových velmi chutných receptů, včetně receptů od renomovaných šéfkuchařů Josepha Foresta, Rona Pickarského, Joanne Stepaniakové a Yvese Potvina.

průvodce pro začínajícího vegetariána

Naše hodnocení:

Jako začínající vegan jsem se vemi často potýkala s problémem, že ke mně z různých zdrojů docházela různá doporučení ohledně výživy a tato doporučení byla kolikrát  protichůdná. Kniha mi poskytla ucelený přehled o vegetariánské výživě, o zdrojích vitamínů a minerálů ve vegetariánkých i veganských potravinách a dodala mi větší sebevědomí při plánování jídelníčku. Co je důležité, kniha se věnuje i vývojovým obdobím života člověka, která jsou v oblasti výživy specifická (těhotenství, kojení, dospívání, senioři, atd.). Každá kapitola je věnována z části i veganům.

Na konci knihy je uvedených pár receptů, které ale nijak nevyniknou v tom množství receptů, co najdete na internetu. Těžiště a hodnota knihy leží úplně někde jinde a tak jsem recepty z ní ještě nezkoušela.

Na můj vkus kniha příliš staví na obohacených potravinách, ale to je dáno tím, že vznikala v kontextu nabídky potravin v USA. V knize je taé spousta překlepů a gramatických chyb. Obě výtky ale nic nemění na tom, že tuto knížku považuju za základ pro vegany, zejména pro těhotné a kojící ženy a děti.

Cena knihy je také možná vysoká, budiž vám útěchou, že se ke knížce budete stále vracet. Garantuji vám, že prášit se na ni v knihovně určitě nebude.

Hodnotím jako knihu, kterou by měl mít po ruce každý, kdo s vegetariánstvím začíná. Naše zdraví v tuto chvíli není odpovědností jen vůči nám, ale i vůči zvířatům.

 

Komentáře