Etické sportování

Nákupní košík

0 ks za 0 Kč

VeganSport.cz > Články > Výživa

Výživa

Rostoucí trend minulého roku - to je veganství

Možná to někoho překvapí, možná taky ne. Veganství se za poslední rok docela dost rozmohlo.
Datum publikování: 19.2.2017 | Kategorie: Výživa
Rostoucí trend minulého roku - to je veganství

Bára Kožnarová: MS v Gran Sasso bude hodně silnej zážitek.

Báře je 23 let a je vedoucí juniorskou závodnicí letošního Sky racového seriálu Atex Sky race. Pokud nevíte, co je to sky race, je to závod v délce 25-35 km s minimálním počtem nastoupaných metrů 1300 m. Bára je 4 roky vegetariánkou, 2 roky vegankou a v Brně studuje veterinární medicínu. Kromě běhání ji baví kolo, inline brusle, v zimě běžky, vyzkoušela i bouldering a lezení. Kromě sportování pak ráda cestuje, chodí po horách a fotí.
Datum publikování: 21.7.2016 | Kategorie: Rozhovory - Trénink - Výživa
Bára Kožnarová: MS v Gran Sasso bude hodně silnej zážitek.

Vápník ve stravě

O vápníku panuje mnoho mýtů a to jak na straně veganů, tak na straně neveganů. Pravda je, že vegani mohou bez problémů dostatek vápníku příjmout, ale tak jednoduché, aby si k tomu nemuseli vůbec nic zjišťovat, to zase není. A proto tu mám pro vás tenhle článek :)
Datum publikování: 7.2.2016 | Kategorie: Výživa
Vápník ve stravě

Železo ve veganské stravě

Železo je dalším minerálem, jehož nedostatkem nás okolí často straší. Naštěstí strašení vyplývá spíše z neznalosti. Pestře se stravující vegan, který ve stravě konzumuje zároveň dostatek vitamínu C, se nemusí nedostatku železa vůbec obávat. Pozor by si měli dát jen lidi se zvýšenou potřeba železa (např. těhotné ženy).
Datum publikování: 6.12.2015 | Kategorie: Výživa
Železo ve veganské stravě

Pitný režim ve sportu

Věděli jste, že deficit 1 litru vody v organismu vám může snížit sportovní výkon až o 40% ?
Datum publikování: 17.8.2015 | Kategorie: Výživa
Pitný režim ve sportu

Jód ve stravě

Jód je jedním z příkladů toho, jak může být některá živina ve stravě nedostatková a zároveň velmi jednoduše doplnitelná. Pokud budete solit pouze alpskou nebo himálajskou solí a nebudete používat pravidelně mořské řasy, pak se i přes jinak pestrou stravu vystavujete nebezpečí deficitu jódu. Pokud se ale stanou mořské řasy nepostradatelnou součástí jídelníčku, jódem ve stravě se vůbec nemusíte zabývat. Například ve špetce Dulse vloček najdete celou denní doporučenou dávku.
Datum publikování: 10.8.2015 | Kategorie: Výživa
Jód ve stravě

Recepty do kempu

Pro ty z vás, kteří se chystají někam do kempu a nechtějí celou dovolenou žít z polotovarů ani trávit vařením více než pár minut denně, tu mám pár tipů na rychlá a relativně zdravá jídla ze surovin, které není potřeba skladovat v ledničce.
Datum publikování: 27.7.2015 | Kategorie: Cestování - Výživa
Recepty do kempu

Jano Kupec: i reduktariánství má smysl

S Janem Kupcem mám domluvenou schůzku v pražské kavárničce Veg Teg, kde dělají nejlepší wrapy na světě. Dlouhými vlasy s pár dready a bradkou mi vyděsil Nikolku k pláči, když ale pochopila, že to není čert, spokojeně usnula a tak jsme se mohli plně soustředit na rozhovor. Jano je aktivním hráčem squashe, v rozhovoru ale bude více dominovat téma veganství, protože Jano je spoluzakladatelem České veganské společnosti (ČVS) a v současné době se jí věnuje naplno i profesně. Veganem je 13 let.
Datum publikování: 6.7.2015 | Kategorie: Rozhovory - Výživa
Jano Kupec: i reduktariánství má smysl

Vegan na horách

Dovolená s báglem mimo civilizaci se blíží a možná tápete stejně jako já před dvěma lety coby čerstvá veganka, co sebou přibalit za jídlo. Za ty dva roky veganění jsem pár zkušeností nabrala a tak jsem se rozhodla sestavit takový základní veganský trekařský nákupní seznam.
Datum publikování: 8.6.2015 | Kategorie: Cestování - Výživa
Vegan na horách

Běžecký trénink pro začátečníky

Chcete začít s během, ale nemůžete už po minutě lapnout dech? Poradíme vám, jak se vrhnout na běhání tak, abyste v bezpečí a s radostí zvládli během tří měsíců uběhnout 10 km.
Datum publikování: 18.5.2015 | Kategorie: Trénink - Výživa
Běžecký trénink pro začátečníky

Vegáně na cestách aneb jak jsem se stravovala na dovolené v Portugalsku

Poprvé od doby, co jsem na veg stravě, jsem jela na dovolenou do cizích krajů. Měla jsem trošku obavy, tak jsem s sebou nakoupila něco málo do zásoby (kešu oříšky, müsli tyčinky, pomazánky) a na cestu jsem připravila kváskový žitný chléb s humusem, rajčaty, bazalkou, konopným semínkem a „toasty" s arašídovo-mandlovým krémem.
Datum publikování: 22.10.2013 | Kategorie: Cestování - Výživa
Vegáně na cestách aneb jak jsem se stravovala na dovolené v Portugalsku