Etické sportování

Nákupní košík

0 ks za 0 Kč

VeganSport.cz > Články > Vegan na horách

Vegan na horách

Datum publikování: 8.6.2015 | Kategorie: Cestování - Výživa
Dovolená s báglem mimo civilizaci se blíží a možná tápete stejně jako já před dvěma lety coby čerstvá veganka, co sebou přibalit za jídlo. Za ty dva roky veganění jsem pár zkušeností nabrala a tak jsem se rozhodla sestavit takový základní veganský trekařský nákupní seznam.
Vegan na horách

Jídlo na trek musí splňovat tyto náležitosti:

nízká hmotnost

výživné (vyšší kalorická hodnota, více tuků a sacharidů než při běžné stravě)

prostorově úsporné

trvanlivé

zanechá co nejméně odpadu (o což se samozřejmě snažíme i v běžném životě, tady to ale platí dvojnásob)

Když sebou neberete vařič a ešus....

První 1-2 dny

První 1-2 dny se snažím vyhýbat všemu, co přijde od třetího dne dál a tak většinou volím takový horský junkfood. Když jsou velká vedra, snažím se chlazené věci spotřebovat hned první den, pokud je do 20 stupňů, nechávám i do druhého dne, zatím se nikdy nic z toho nezkazilo. 

Sójová sekaná 

Sójové řízky (domácí, zatím jsem v obchodech nenarazila na řízky bez bílku)

Tempeh

Zeleninové karbanátky

Ovozel (tvrdé druhy - jablko, kedlubna, mrkev,...)

Čerstvé pečivo

Od třetího dne dál

Pečivo

Balené celozrnné plátky chlebanajdete v každém supermarketu. Vydrží několik týdnů, po rozbalení je nejlepší je do tří dnů spotřebovat, což vzhledem k velikosti balení není žádný problém.

Pufované chlebíčky, různé druhy - koupíte snad v každém obchodě s potravinami

Knackebrot - supermarkety, zdravé výživy, určitě i řada menších obchůdků

Něco na pečivo

Rostlinné pomazánky v "paštikových" mističkách (provensálská, brokolicová, mexická, patifu) - koupíte v některých supermarketech a obchodech zdravé výživy

Alnatura tofu. Pokud je velké vedro, snažila bych se spotřebovat co nejrychleji - koupíte v drogerii DM. 

Rostlinná papriková klobáska ALNATURA. Strašně dobrá věc, která je ale celkem drahá, takže prostě dovolenková záležitost. Koupíte v drogerii DM.

Svačiny "za chůze"

Hořká čokoláda (ne všechny jsou veganské)

Ořechy (mandle, kešu, para ořechy, makadamové ořechy) - ořechy jsou výborným zdrojem tuku, který na dlouhých cestách využijete jako hlavní zdroj energie.

Sušené ovoce (meruňky, jablka, švestky, datle, fíky)

Tyčinky energy, ovocné nebo proteinové (flap jack - ne každý je vegan, lifebar, bambus, chimpanzee, ovocné tyčky...) 

Hroznový cukr

Junk food (např. sušenky BIOZEMANKA - ne všechny jsou vegan, sušenky Napolitaner, sušenky Tastino z Lidlu - ne všechny jsou vegan, sušenky Oreo,... ) 

Snídaně

Musli + rostlinná mlíčka (v případě velkých veder nenosit dlouho) + konopná semínka

Snídaňová směs (hotová směska kvalitních potravin, kterou stačí jen zalít vodou)

Chia semínka 

hory

Když sebou berete vařič, může se hodit....

Těstoviny (výborné jsou s trochou oleje, nasekaným česnekem, lahůdkovým droždím a předem namočenými sušenými rajčaty)

Rýže (skvělá je kombinace s červenou čočkou, česnekem, zeleninou a lahůdkovým droždím)

Kuskus

Sójový granulát

Lahůdkové droždí

Trochu kvalitního oleje

Sůl

Instantní polévky (Nakupujte ve zdravých výživách. Nejvíc miluju chřestovou od firmy Natural a kvasnicovou a hráškovou s mořskými řasami od firmy ekoprodukt)

 

Hlavně se nestresujte tím, jestli jste na dovolené splnili denní dávku bílkovin nebo vápníku. Dovolenou si užijte, ke zdravé a vyvážené stravě se zase vrátíte po návratu. Troufám si říci, že jídelníček na veganských dovolených je i bez jakéhokoli počítání v porovnání s jídly typu Dobrý hostinec, lovečák nebo tatranka (což jsou běžné trekařské jídelníčky) superzdravý :)

Mějte se skvěle a ať už jedete kamkoli, užijte si to !

 

 

Komentáře