Etické sportování

Nákupní košík

0 ks za 0 Kč

VeganSport.cz > Blog > Veganský jídelníček ročního dítěte

Veganský jídelníček ročního dítěte

Datum publikování: 22.6.2015 | Kategorie: Strava - Výživa v těhotenství
Nikolce je 14 měsíců a je to zdravá, mírně baculatá holčička se správným apetitem. Jídlo miluje od prvních příkrmů. Lidé se mě často ptají, co dostává k jídlu. Jednak je zajímá, co všechno se dá pro dítě vykouzlit pouze z rostlinných surovin a jednak u nás čerpají inspiraci pro obohacení jídelníčku jejich konvenčně se stravujících dětí, což mě moc těší.
Veganský jídelníček ročního dítěte

Věci si dělám co nejjednodušší, takže nečekejte žádné kulinářské vychytávky. Luštěniny i obiloviny vařím po celých pytlích a připravuji z nich pak různá jídla ještě další den, někdy uvařené luštěniny zmrazím a vytáhnu další týden. Jí to samé co my, jen to má nekořeněné a nesolené. V jídelníčku neuvádím kojení. Kojím pravidelně ráno a večer a pak kdykoli na požádání, což je 1-2 krát přes den a 1-2 krát v noci. Jednou za 2-3 dny podávám vitamín B12 v tekuté formě. Podávám ho od roka. Dávala bych každý den, kdybych nekojila tak moc, jak kojím.
Snažím se, aby v každém dni bylo zastoupeno ovoce, tepelně upravená  i čerstvá zelenina, obiloviny, luštěniny, čas od času soja, semínka, ořechy ve formě másla. Nijak konkrétně ale neplánuji, beru co je zrovna v ledničce :)

Toto je vše, co Nikča snědla minulý týden.

Nikča 2

Pondělí

Snídaně - Avokádo, banán, hruška, jablko (to vše zmixované) + do toho vmíchám amarantové pukance a chia semínka
Svačina – jahody
Oběd – čočková polévka + rizoto (celozrnná rýže, indiánská rýže, zelenina, lahůdkové droždí)
Svačina – domácí musli tyčka (ovesné vločky, konopný protein, lněné semínko, sezamové semínko, melasa, řepkový olej, skořice)
Večeře – to samé co k obědu

Úterý

Snídaně – naklíčená pohanka, konopný protein, nastrouhané jablko, mletá dýňová semínka, trocha kokosového cukru, mandlové máslo
Oběd – cizrnový salát – cizrna,rajče, bazalka, olivový olej + kousek chleba
Svačina – banán
Svačina – okurka
Večeře – rizoto (rýže, Quinoa, lněný olej, vařená mrkev, okurka)

Středa

Snídaně – jablko, skořice, rozinky, lněný olej
Svačina – banán
Oběd – cizrna, rajčata, okurky, konopný olej
Svačina – jáhlové kuličky (jáhly, kokos, karob, tahini pasta, agáve sirup)
Večeře – cizrna, rýžové vločky

Čtvrtek

Snídaně – smoothie (špenát, pomeranč, jablko)
Svačina – okurka
Oběd – hrachová polévka + těstoviny, olivový olej, brokolice, okurka
Svačina – rýžové a pohankové křupky, jablko
Večeře – robi maso, ředkvičky, okurky, rajčata, konopný olej

Pátek

Snídaně – jablko a banán (zmixovat), přimíchat amarantové pukance a konopná semínka, mandlové máslo
Svačina – sušenky Biozemanka
Oběd – červená čočka, rýže, okurka, ředkvičky, kousek tortilly
Svačina – okurka
Večeře – tofu, rýžové mléko, jahody (mix)

Nikč 1

Sobota

Snídaně - jablko, jahody, broskev, mletá dýňová semínka, mletý mák, mandlové máslo
Oběd – zeleninová polévka s jáhlami (hodit do vroucí vody všechnu zeleninu vhodnou k vaření (brambory, řepa, mrkev, pórek, kedlubna,... povařit doměkka, rozmixovat, přidat jáhly, dochutit kořením a dospělým pak osolit)
Svačina – šťáva (řepa, mrkev, celer, jablko)
Večeře – červená čočka, jáhlové vločky, vařená mrkev

Neděle

Snídaně – jablko, skořice, trochu konopného proteinu, chia semínka
Svačina – jáhly + jahody (mix)
Oběd – makový dezert (jáhly, rýže, kukuřice, mák, rozinky, sladěnka, rýžové mléko, tofu)
Svačina – sojový jogurt
Večeře – to samé co k obědu

Budu ráda, pokud se necháte inspirovat a zároveň budu ráda, když do komentářů napíšete jak je to u vás doma a budete inspirovat vy mě :)

Mějte se krásně a zvířatům a našim dětem zdar !

Fotogalerie

V každodenním jídelníčku Nikolky nechybí čerstvá i tepelně upravená zelenina. Do jednoho roku jedla převážně mixovanou stravu.
Veganský jídelníček ročního dítěte
Veganský jídelníček ročního dítěte
Od jednoho roku už stravu nemixuji.

Komentáře