Etické sportování

Nákupní košík

0 ks za 0 Kč

VeganSport.cz > Blog > Trénink aneb nejdřív zhubni, pak teprve podávej výkony

Trénink aneb nejdřív zhubni, pak teprve podávej výkony

Datum publikování: 22.10.2014 | Kategorie: Strava - Trénink
Zdravíme a přinášíme novinky z našeho trainingu :)

Dlouho jsme se neozvaly, to proto, že jsem jednak dokončovala kurz výživového poradenství a jednak jsme makaly na knížce se zapeklitým názvem "Místo vejce banán – nejen veganská kuchařka".

Kniha bude k dostání v listopadu, můžete ale objednávat už teď :)
Trénink aneb nejdřív zhubni, pak teprve podávej výkony

hubnutí1No a teď teda jak to mám s tím poporodním tréninkem. Vraťme se k cílům. Ty byly:

srpen: we run prague do 60 min.

Říjen: půlmaraton v Hradci Králové

Vánoce: do vánoc zhubnout všech 11 kg

2015 nebo 2016: maraton

We run Prague

Takže za 1) na We run Prague, což je večerní 10 km dlouhý běh Prahou, jsme se obě i s mým mužem dostavili v plné parádě. Pro Verču to byl první běžecký závod, pro mě už několikátý a zatím nejkratší, leč první poporodní. Obě jsme si atmosféru maximálně užily. Vystrašené jsme zřejmě zvolily moc pomalé tempo, protože jsme poslední 1-2 km sprintovaly a síly ještě zbyly. Můj cíl byl 60 min. To se nepovedlo. Doběhla jsem s časem 64 min. Jenže to mělo jeden pěkně velkej háček. Můj plán totiž počítal s tím, že tou dobou budu mít tak asi 2-3 kila do své původní váhy. A ono jich bylo stále 11. Takže asi 1-2 týdny před závodem se můj cíl změnil ze 60 na 70 min., nebo aspoň doběhnout a neskončit poslední. A to se povedlo :)hubnutí 3

Půlmaraton změněn na hubnutí

No a co ta dvojka. Půlmaraton v HK jsem přeskočila, protože jsem se rozhodla zaměřit se spíše na hubnutí. Za týden mě čeká závod v horském orientačním běhu v Jizerských horách (15-20 km sobota, to samé v neděli – vzdálenost podle toho jak moc se půjde na přímo), tak si to tím trochu vynahradím. No nicméně hubnutí se daří. Zatímco na konci srpna bylo nahoře 11 kg, dnes je to jen 4 kg. K tomu mi pomohlo pár opatření:

a) na minimum jsem omezila jednoduché cukry – neplatí pro před a po tréninkovou stravu

b) na minimum jsem snížila konzumaci bílé mouky

c) mírně snížila kalorický příjem – nechtěla jsem moc, protože stále kojím

d) významně změnila poměr přijímaných bílkovin a tuků – na polovinu jsem snížila konzumaci ořechů a semínek, vařím jen s kapičkami oleje a přidala jsem na potravimách bohatých na bílkoviny

Kalorický příjem omezen jen trochu :)

Příští týden Vám sem hodím svůj týdenní jídelníček, co si teď píšu.

Co se týče tréninku.. Dokud bylo hezky, dvě dopoledne týdně jsem trávila na venkovní horolezecké stěně. Na vnitřní stěny nemůžu s kočárkem a navíc je provoz většinou až večer, kdy kojím a uspávám, takže se mě teď stěna asi chvíli týkat nebude. Jednou týdně alespoň visím na liště, ale to je jen pro udržení prstů v chodu, hubnutí se to nijak netýká.

Běhám asi 2-3krát týdně se zaměřením na běh v aerobním pásmu s krátkými sprintovými úseky. Běhy jsou spíše krátké (30-40 min.) – nemohu na dlouho od dítěte.

Dvakrát týdně fitmami – což pro mě znamená ještě dvě hodiny rychlé chůze, abych se dostala na místo. Pani instruktóóórka nám dává slušně zabrat... Je to super věc, jsou to mé dvě hodiny cvičení, při kterých se vyšťavím přesně tak, jak potřebuju a ještě u toho mám své roztomilé baby. A dokonce jsem odbourala blok ze skákání přes švihadlo, mega úspěch :)

Trénink musí být přizpůsoben tomuhle božímu dítěti :)hubnutí 2

Maratóóóón?

A ten maraton? Ještě před měsícem mi rok 2015 přišel jako dost nereálný, teď už koukám pozitivněji :) S každým kilem dole se mi běhá lépe a lépe, takže kdo ví. Na rok 2015 už je jasné, že se s Verčou vydáme na Jesenický horský půlmaraton na konci srpna. Jestli k tomu přibude květnový pražský maraton, to se rozhodnu asi až tak ke konci letošního roku, kdy začne hořet registrace.

Sportu, dětem, knížce, hubnutí a obzvláště veganství zdar !

Fotogalerie

Celý podzim jsme s nadšením pracovaly na knížce Místo vejce banán.
Jídla si dopřávám tolik co dřív, jen si víc hlídám množství tuků.
We run Prague byl můj první závod po porodu, Verčin první v životě.
Dvě dopoledne týdně trávím i s Nikol na horolezecké stěně.

Komentáře