Etické sportování

Nákupní košík

0 ks za 0 Kč

VeganSport.cz > Blog > Test návratu kondice: Pardubický vinařský půlmaraton

Test návratu kondice: Pardubický vinařský půlmaraton

Datum publikování: 25.5.2015 | Kategorie: Report - Trénink
Před závodem jsem byla trochu nervózní. Byl to můj první půlmaraton po porodu a navíc první, co jsem veganka (když nepočítám ten, co jsem běžela necelý měsíc od přechodu na veganství). Takže mě hodně zajímalo, jestli čas ukáže, že jsem se zlepšila nebo je to stejně mizerný nebo dokonce horší jak před tím. Jak to dopadlo?
Test návratu kondice: Pardubický vinařský půlmaraton

Původně jsem 1. půlmaratón po porodu chtěla běžet v říjnu 2014, jenže po tom, co jsem v srpnu měla stále 13 kg nahoře, jsem jako prioritu zvolila hubnutí. To se podařilo a na jaře 2015 jsem byla na své váze. Jak se to podařilo, se můžete dočíst zde. No a hned týden na to jsem vyrazila na Pardubický vinařský půlmaratón.
Pardubický půlmaratón je jedním z mnoha běhů otevřených široké veřejnosti. To se mi hodí, protože mým hlavním cílem v každém závodě je nebýt poslední. Tento běh jsem ale také brala jako takový měřič toho, jestli jsem zpátky ve formě nebo ne. Nejlepší dosavadní čas byl 2 hod. 17 min. (to jsem ještě ani nebyla veganka) a tento čas jsem rozhodně chtěla překonat. Podmínky pro trénink byly dost ztížené, rok a půl jsem kloudně nespala, jsem neustále v pohybu kolem dítěte a nemám vůbec podmínky pro to, abych mohla vyrazit na trénink podle plánu.

pardubice1

Trénink

Měla jsem sestavený tréninkový plán, který se mi dařilo dodržovat tak z půlky. Snažila jsem se v sobotu vybíhat na dlouhé běhy (60-120 min.), v neděli na 20 min. regenerační běh, v pondělí a ve středu jsem trénovala intervalově a v pátek jsem běhala 40 min. Celý můj život se tak nějak pár posledních týdnů motal kolem toho, jak to udělat, abych si mohla jít zaběhat, nejlíp bez kočárku. No byla to trochu bojovka, ale ve finále jsem se cítila vlastně docela dobře vytrénovaná. 14 dní před závodem jsem si dala generálku a zjistila, že osobní rekord určitě nebude problém. Poslední kilometr generálky jsem teda sklouzla po kameni a rozbila si koleno, takže jsem pak už do závodu byla běhat jednou asi 6 km, ale aspoň jsem stihla pěkně zregenerovat.

Den D

Vstáváme v 7 hodin a házíme do sebe ovesnou kaši s chia semínky a konopným proteinem. Na cestu balíme kromě oblečení a dítěte taky ovoce, flap jack (pozor, ne všechny druhy jsou veganské!!) a spoustu flašek vody. Na nádraží v Pardubicích, 3 hodiny před startem, si kupujeme zeleninovou šťávu, hodinu na to sníme flap jacka a pak už začínáme s cíleným zavodňováním. Cílem je poslední hoďku a půl před startem do sebe v pravidelných intervalech postupně nalít více jak litr vody.

Ve 12 hod. startuje můj muž Pernštýnskou desítku a já mám hodinu do startu. Tu trávím kojením, pitím vody, přebalováním a stáním fronty na záchod. K ruce mám svého sparingpartnera Stráňu. Na start se dostavujem 2 min. před výstřelem. Stráňa běží půlku poprvé, takže neví, co od toho čekat, a jeho jediný cíl je běžet se mnou.

Po startovním výstřelu nabíráme pohodové tempo, povídáme u toho a když doběhneme k ceduli značící 5 km, zjišťujeme, že běžíme rychlostí 10 km/hod. Běží se krásně, ale bojím se radovat, protože na mě krize při půlmaratonu přišla vždycky až někde u 18. km. Využíváme každé občerstvovačky, kde vždycky pár vteřin ztratíme, ale rychle je zase vždycky doženeme. Když se blíží 18. km, zjišťuju, že se nám běží pořád stejně krásně bez známky únavy a když už jsme na 19. km tak už vím, že krizovka dneska nepřijde a já si vychutnám i poslední kilometry a metry. A tak se taky stalo, ve stejném tempu, v jakém jsme vybíhali jsme ve výborné náladě za živé konverzace doběhli do cíle. 2 hod. 06 min. znamená zlepšení osobního rekordu o 11 min!

pardubice2

Regenerace

Ihned po závodu jsme šli zregenerovat do Indické restaurace na pořádné jídlo a pívo. Další dva dny jsem trochu cítila nohy, ale ne tak abych si nemohla dát pár minut regeneračního běhu. A třetí den už ani náznak bolesti. Takže to znamená, že kondice je zpět a je mnohem lepší než kdykoli dřív a že teda můžu začít s klidným svědomím s tréninkem na maraton :)

Plány na příště

22.8.2015 – Jesenický horský půlmaratón
30.9.2015 – Půlmaraton Českým Rájem
31.10.2015 – Vinařský maraton, Velké Bílovice
Listopad 2015 – otěhotnět 

Pokud byste si chtěli přečíst přímo můj report ze závodu, spíše z pohledu hodnocení organizace Pardubického maratonu, koukněte zde.

Já se tak na měsíc s blogem odmlčím, protože mám v zásobě spoustu myslím si fajn článků :) Příští pondělí na vás čeká rozhovorou s vegankou Terkou Koutníkovou, vítězkou bosého běhu kolem Mácháče :)

Běhu zdar,

Katka

 

Fotogalerie

Do cílé vbíháme ve stejném tempu, v jakém jsme vybíhali., Autor: Lenka Vytlačilová
Pozávodní regenarece probíhá v Indické restauraci u jídla a píva., Autor: Lenka Vytlačilová
Na startu jsem ještě byla trochu nervózní., Autor: Lenka Vytlačilová
Malé vegáně zatím jen fandilo., Autor: Lenka Vytlačilová
Stráňa je z výsledku stejně happy jako já., Autor: Lenka Vytlačilová
Niky a Jasmínka jsou kámošky., Autor: Lenka Vytlačilová

Komentáře