Etické sportování

Nákupní košík

0 ks za 0 Kč

VeganSport.cz > Blog

Blog

Veganská domácí zubní pasta

Vegani při výběru zubní pasty řeší to, aby neobsahovala živočišné přísady a aby nebyla testována na zvířatech. Veganských past najdete na trhu spoustu, já používám občasně mátovou pastu z bioobchodu. Problémem většiny, nebo snad dokonce všech, veganských past, je to, že jsou několikanásobně dražší než jejich neveganské kámošky.
Datum publikování: 25.1.2016 | Kategorie: Strava
Veganská domácí zubní pasta

Náš týdenní vegan jídelníček II

Po delší době tu mám další jídelníčkovou inspiraci. Sepisovala jsem vše, co jsem za minulý týden s Nikčou (19 měsíců) snědla. Nikolka jí už skoro na chlup stejně jak já, rozdíl je jen v tom, že mívá asi tak třetinové až poloviční porce, do kterých jí navíc přidávám ještě kvalitní zastudena lisovaný olej (lněný nebo konopný dávám vždy jednou denně a doplňuji ještě nějakým dalším, co mám zrovna otevřený). Bohužel mi zatím odmítá melasu, nenutím jí do toho, jen dám jednou za čas ochutnat.
Datum publikování: 28.11.2015 | Kategorie: Strava
Náš týdenní vegan jídelníček II

Jsem zpět a spolu se mnou hlívááá :)

Ahóóój, určitě jste se všimli, že má aktivita na vegansportu od konce prázdnin dost ochabla. Bylo to proto, že se usilovně pracovalo na nové párty kuchařce Místo kapra hlíva. Ta už je teď v tisku, a tak se zase vracím k vegansportu. Od teď už každou středu můžete zase očekávat recept a každé pondělí nějakou novinku ve formě blogu, článku, recenze nebo videa :)
Datum publikování: 25.10.2015 | Kategorie: Trénink
Jsem zpět a spolu se mnou hlívááá :)

Srpen: Dva NEJ běhy a nová knížka

Je tu konec srpna a další blogový článek. Tyto prázdniny pro mě znamenaly jedno zásadní zjištění. Co budu na mateřské, vrchol sportovní sezóny musím plánovat na květen – červen. Během letních prázdnin totiž nemám žádné hlídání a žádné hlídání = žádné běhání.
Datum publikování: 31.8.2015 | Kategorie: Report
Srpen: Dva NEJ běhy a nová knížka

Vegmaminky, lezení a neběhání

Po dlouhé době přibude článek do blogu. Těšila jsem se, jak oznámím, že jsem se rozhodla v říjnu zkusit ultramaraton na 50 km, ale bohužel to musím vzdát. Je toho na mě teď trochu moc, dítě mně nepustí z dohledu, takže když je fakt dobrej tejden, k běhání se dostanu třikrát týdně na půl hodiny. Z toho na ultra fakt nenatrénuji.
Datum publikování: 2.8.2015
Vegmaminky, lezení a neběhání

Veganský jídelníček ročního dítěte

Nikolce je 14 měsíců a je to zdravá, mírně baculatá holčička se správným apetitem. Jídlo miluje od prvních příkrmů. Lidé se mě často ptají, co dostává k jídlu. Jednak je zajímá, co všechno se dá pro dítě vykouzlit pouze z rostlinných surovin a jednak u nás čerpají inspiraci pro obohacení jídelníčku jejich konvenčně se stravujících dětí, což mě moc těší.
Datum publikování: 22.6.2015 | Kategorie: Strava - Výživa v těhotenství
Veganský jídelníček ročního dítěte

Test návratu kondice: Pardubický vinařský půlmaraton

Před závodem jsem byla trochu nervózní. Byl to můj první půlmaraton po porodu a navíc první, co jsem veganka (když nepočítám ten, co jsem běžela necelý měsíc od přechodu na veganství). Takže mě hodně zajímalo, jestli čas ukáže, že jsem se zlepšila nebo je to stejně mizerný nebo dokonce horší jak před tím. Jak to dopadlo?
Datum publikování: 25.5.2015 | Kategorie: Report - Trénink
Test návratu kondice: Pardubický vinařský půlmaraton

-12 kg za 8 měsíců - jen tak, stravou :)

Původní cíl byl do Vánoc zhubnout 12 kg a dostat se tak na původní váhu. To se nepodařilo, v listopadu jsem ze své snahy polevila a o vánocích mé nohy nesly stále o 4 kg více než před těhotenstvím. Pak jsem ale zase zabrala a první Nikolčiny narozky jsem oslavila už zase na své původní váze. Teď už jen zformovat a dotvarovat :) A jak se to povedlo?
Datum publikování: 11.5.2015 | Kategorie: Strava - Trénink
-12 kg za 8 měsíců - jen tak, stravou :)

Trénink aneb nejdřív zhubni, pak teprve podávej výkony

Zdravíme a přinášíme novinky z našeho trainingu :)

Dlouho jsme se neozvaly, to proto, že jsem jednak dokončovala kurz výživového poradenství a jednak jsme makaly na knížce se zapeklitým názvem "Místo vejce banán – nejen veganská kuchařka".

Kniha bude k dostání v listopadu, můžete ale objednávat už teď :)
Datum publikování: 22.10.2014 | Kategorie: Strava - Trénink
Trénink aneb nejdřív zhubni, pak teprve podávej výkony

Trénink na We run Prague (10 km)

Mimino mi usnulo, můj muž vynesl odpadky a umyl nádobí, takže konečně můžu pokračovat v blogu. Stále platí to, že chci natrénovat na maratón a ukázat tak, že se dá na veganské stravě plnohodnotně sportovat. Po skoro roce totálního nesportování začínám opravdu od největšího začátku na světě a veganím už déle než rok, takže je to startovní čára se vším všudy a nikdo mě nemůže obvinit z toho, že sílu čerpám z nějakých zásob z dob masožroutství.
Datum publikování: 11.7.2014 | Kategorie: Report
Trénink na We run Prague (10 km)

Šestinedělí - příprava na trénink

Šestinedělí je doba, kdy se pomalu sehrává mimčo s matkou a tělo matky po porodu a dlouhém těhotenství regeneruje. Proto se určitě nedoporučuje začínat v tomto období se sportem a zároveň hubnout drastickými dietami. Jednak na to tělo není připravené, jednak by to velmi negativně mohlo ovlivnit kojení a to je v tuto chvíli zásadní. V mém případě se ještě přidává nutnost rekonvalescence po císařském řezu, kterým se sice rodí dnes 20 % dětí, stále se ale jedná o břišní operaci a tak by se k tomu mělo i přistupovat.
Datum publikování: 19.5.2014 | Kategorie: Strava - Trénink - Výživa v těhotenství
Šestinedělí - příprava na trénink

Těhotenství je úspěšně za námi :)

23.04.2014 16:32Naše vegansporťačka Nikola se narodila 12.4.2014, 11 dní před stanoveným termínem, ale s naprosto normální výškou i váhou, měřila 49 cm, vážila 3370 g. Pro špatnou polohu a zároveň odtok vody se dostala ven císařským řezem. A tak vám dlužím článek o tom, jak proběhl třetí trimestr z hlediska mé životosprávy.
Datum publikování: 23.4.2014 | Kategorie: Strava - Trénink - Výživa v těhotenství
Těhotenství je úspěšně za námi :)

Tréninkový těhotenský plán pokračuje

Tak jsem dnes začala 27. týden těhotenství, tzn. 3. trimestr, poslední třetinu těhotenství. Nahoře mám 9 kg, což je v horní třetině normy, ale nijak se tím netrápím, ráda vyvracím mýty o neduživosti veganů :) No a taky jsem 6.1.2014 konečně začla s kurzem na výživového poradce, takže se těšte za půl roku na články o výživě s trochou dávky odbornosti. A tady máte pár slov o tom, jak jsem zvládla druhý trimestr, tzn. 13. – 26. týden těhotenství.
Pokračování blogu Jak se maratonský tréninkový plán změnil na těhotenský tréninkový plán.
Datum publikování: 16.1.2014 | Kategorie: Strava - Trénink - Výživa v těhotenství
Tréninkový těhotenský plán pokračuje

Maratonský plán změněn na těhotenský tréninkový plán :)

Trénink na maraton skončil dříve než začal. Tři dny po spuštění tohoto webu, kde jsem avizovala, že trénink se blíží, jsem totiž zjistila tu nejlepší zprávu na světě, že jsem těhotná. Věci na běhání, lezení i jiné sporty byly okamžitě schovány do skříně a tréninkové plány roztrhány. Následovaly 2 měsíce ležení, nechutenství a slabostí. Teprve před dvěma týdny se mi udělalo lépe a já mohla pozřít také něco jiného než banán nebo hroznové víno.
Datum publikování: 1.9.2013 | Kategorie: Strava - Trénink - Výživa v těhotenství
Maratonský plán změněn na těhotenský tréninkový plán :)