Etické sportování

Nákupní košík

0 ks za 0 Kč

VeganSport.cz > Blog

Blog

Katka

9. května 2013 jsem se stala z etických důvodů z klasického masojedlíka ze dne na den vegetariánkou. Během týdne jsem shlédla několik videí ukazujících realitu velkochovů, abych si potvrdila, že mé rozhodnutí vzdát se masa bylo správné.
Datum publikování: 30.4.2015 | Kategorie: O nás
Katka

Běh z domu na Sněžku ve třech dnech (156 km/5000 m)

Je polovina února 2017 a já stojím ve vichřici na vrcholu Sněžky. Lanovka kvůli větru nejezdí a tak si užívám vrcholovou samotu. Vyběhla jsem sem z Karlova Vrchu, místa 7 km odtud a tak mě napadá, jaký by to asi byl pocit sem doběhnout od nás z domu, z České Třebové. Kdyby mi někdo řekl, že si ho za půl roku zažiju, tak mu při nejlepším nevěřím…
Datum publikování: 15.8.2017 | Kategorie: Report
Běh z domu na Sněžku ve třech dnech (156 km/5000 m)

Můj první ultramaraton: Valašský hrb 55 km/1913 m

Začalo to všechno v roce 2013, kdy jsem přešla na veganství a hecla se, že lidem ukážu, že i bez živočišných produktů ve stravě se dá uběhnout maraton. Dva měsíce na to jsem otěhotněla a k běhání se dostala až po porodu.
Datum publikování: 4.6.2017 | Kategorie: Report
Můj první ultramaraton: Valašský hrb 55 km/1913 m

Můj druhý maraton

Na start svého druhého maratonu se stavím nevyspalá, nevyčůraná a po měsíčním vypadnutí z tréninku. Jak to nakonec dopadlo, se dočtete v článku..
Datum publikování: 14.5.2017 | Kategorie: Report - Strava - Trénink
Můj druhý maraton

Ultramaratonský trénink

Posouvám hranice :) A protože cíleně zrychlovat mě nebaví, prodlužuju trasy. Jak vypadá trénink na můj první ultramaraton a co jsou jeho největší úskalí, se dočtete v dnešním článku.
Datum publikování: 16.2.2017 | Kategorie: Trénink
Ultramaratonský trénink

Týdenní veganský jídelníček

Článek pro všechny, kteří hledají inspiraci na fungující veganský jídelníček.
Datum publikování: 24.1.2017 | Kategorie: Strava
Týdenní veganský jídelníček

Yesenický půlmaraton 2016

Když se mi v červenci udělal kolem štípance od komára flek typický pro boreliózu, myslela jsem, že je s běháním do konce léta konec. Naštěstí byla pauza mnohem kratší než jsem myslela a já si v srpnu mohla užít ještě jeden z nejkrásnějších horských běhů v Čechách, Jesenický půlmaraton.
Datum publikování: 5.9.2016 | Kategorie: Report - Trénink
Yesenický půlmaraton 2016

Kraličák Skyrace

Kraličák Skyrace. 25 km,1350 nastoupaných metrů. Můj druhý nejdelší závod, co jsem kdy běžela. A zároveň běh s nejvyšším převýšením, co jsem kdy běžela.
Datum publikování: 7.7.2016 | Kategorie: Report
Kraličák Skyrace

Trénink na Běh do vrchu

Regeneračí týden je za mnou a já už se nemůžu dočkat dalšího závodu :) Tentokrát jsem si na sebe ušila bič v podobě běhu na Králický sněžník v délce 13 km, s převýšením 963 m, o kterém se často píše, že je nejtěžším během do vrchu konaném na území ČR.
Datum publikování: 16.5.2016 | Kategorie: Trénink
Trénink na Běh do vrchu

Můj první maraton

Můj první maraton, Pražský Volkswagen Maraton 2016, je za mnou. Pokud vás zajímá, jak to dopadlo od příprav až po finiš, čtěte dál :)
Datum publikování: 10.5.2016 | Kategorie: Report - Strava - Trénink
Můj první maraton

Plán na maraton s cílem doběhnout, 4. část

Hlásím se s poslední částí tréninku :) Největší masakry už jsou za mnou, poslední předzávodní měsíc klesá objem, aby tělo zároveň stihlo po náročném záběru do závodu dostatečně zregenerovat.
Datum publikování: 24.4.2016 | Kategorie: Trénink
Plán na maraton s cílem doběhnout, 4. část

Trénink na maraton s cílem doběhnout; 3. část

Trénink se přehoupl do své druhé poloviny a teprve teď začíná být zajímavý, alespoň pro mě. A tak se dnes mimo suchého plánu trochu rozepíšu i o stravě, zraněních a tom, jak jsem musela tréninku přizpůsobit život.
Datum publikování: 28.3.2016 | Kategorie: Strava - Trénink
Trénink na maraton s cílem doběhnout; 3. část

Trénink na maraton s cílem uběhnout; 2. část

Zahřívací měsíc je za námi a před námi měsíc nárůstu objemu. Polovinu tohoto měsíce mám už za sebou neb jsem se dopustila tréninkového podvodu a plán přeskočila o 14 dní dopředu, aby mi konec plánu vyšel na pražský maraton, který jsem se rozhodla 8.5.2016 zkusit.
Datum publikování: 28.2.2016 | Kategorie: Trénink
Trénink na maraton s cílem uběhnout; 2. část

Plánování jídelníčku a našich 150 oblíbených jídel

V dnešním blogovém článku bych se s vámi chtěla podělit o největší objev druhé poloviny minulého roku :) O systém v plánování jídelníčku, který vyřešil to, že jsem měla někdy pocit, že hodně opakujeme jídla, že vyhazuji prošlé potraviny víc než je zdrávo nebo naopak to, že naše lednička často neplánovaně zela prázdnotou..
Datum publikování: 14.2.2016 | Kategorie: Strava
Plánování jídelníčku a našich 150 oblíbených jídel

Trénink na maraton s cílem uběhnout ho; 1. část

Tak je to konečně tu a původní záměr tohoto blogu začíná být po necelých třech letech konečně naplňován :) Začínám zcela vážně trénovat na maraton. Běžet chci v červenci Blanenský maraton v rámci Moravského ultramaratonu. Plán mám sestavený na čtyři měsíce a postupně, vždy každé čtvrté pondělí, vám zveřejním část plánu na čtyři týdny.
Datum publikování: 31.1.2016 | Kategorie: Trénink
Trénink na maraton s cílem uběhnout ho; 1. část

Veganská domácí zubní pasta

Vegani při výběru zubní pasty řeší to, aby neobsahovala živočišné přísady a aby nebyla testována na zvířatech. Veganských past najdete na trhu spoustu, já používám občasně mátovou pastu z bioobchodu. Problémem většiny, nebo snad dokonce všech, veganských past, je to, že jsou několikanásobně dražší než jejich neveganské kámošky.
Datum publikování: 25.1.2016 | Kategorie: Strava
Veganská domácí zubní pasta

Náš týdenní vegan jídelníček II

Po delší době tu mám další jídelníčkovou inspiraci. Sepisovala jsem vše, co jsem za minulý týden s Nikčou (19 měsíců) snědla. Nikolka jí už skoro na chlup stejně jak já, rozdíl je jen v tom, že mívá asi tak třetinové až poloviční porce, do kterých jí navíc přidávám ještě kvalitní zastudena lisovaný olej (lněný nebo konopný dávám vždy jednou denně a doplňuji ještě nějakým dalším, co mám zrovna otevřený). Bohužel mi zatím odmítá melasu, nenutím jí do toho, jen dám jednou za čas ochutnat.
Datum publikování: 28.11.2015 | Kategorie: Strava
Náš týdenní vegan jídelníček II

Jsem zpět a spolu se mnou hlívááá :)

Ahóóój, určitě jste se všimli, že má aktivita na vegansportu od konce prázdnin dost ochabla. Bylo to proto, že se usilovně pracovalo na nové párty kuchařce Místo kapra hlíva. Ta už je teď v tisku, a tak se zase vracím k vegansportu. Od teď už každou středu můžete zase očekávat recept a každé pondělí nějakou novinku ve formě blogu, článku, recenze nebo videa :)
Datum publikování: 25.10.2015 | Kategorie: Trénink
Jsem zpět a spolu se mnou hlívááá :)

Srpen: Dva NEJ běhy a nová knížka

Je tu konec srpna a další blogový článek. Tyto prázdniny pro mě znamenaly jedno zásadní zjištění. Co budu na mateřské, vrchol sportovní sezóny musím plánovat na květen – červen. Během letních prázdnin totiž nemám žádné hlídání a žádné hlídání = žádné běhání.
Datum publikování: 31.8.2015 | Kategorie: Report
Srpen: Dva NEJ běhy a nová knížka

Vegmaminky, lezení a neběhání

Po dlouhé době přibude článek do blogu. Těšila jsem se, jak oznámím, že jsem se rozhodla v říjnu zkusit ultramaraton na 50 km, ale bohužel to musím vzdát. Je toho na mě teď trochu moc, dítě mně nepustí z dohledu, takže když je fakt dobrej tejden, k běhání se dostanu třikrát týdně na půl hodiny. Z toho na ultra fakt nenatrénuji.
Datum publikování: 2.8.2015
Vegmaminky, lezení a neběhání